torsdag 4 februari 2010

Ödmjukhet och vänskap.

Hade idag den stora förmånen att i två och en halv timma, få lyssna till Bosse Johansson, fotbollstränaren och hans liv som tränare i Sverige, Danmark, Island, Finland, Norge och Grekland.
En oerhört ödmjuk och livserfaren man. Trots att jag levt i 64 år, så har man mycket kvar att lära.
Bosse tryckte mycket på ödmjukhet, vänskap, förtroende, intresse, respekt och disciplin.
Egenskaper som kan överföras till vilken verksamhet som helst. Även till trafiken.
Tack Bosse för en lärorik och upplevelserik eftermiddag.

2 kommentarer:

  1. Måste ha varit intressant. Kan i berätta för dig att Bosse alltid hejar på mig när vi emellanåt möts i Magneten (vår Supermarket i Lindsdal). Jag känner ju inte karln, men får alltid en skön inre känsla av att vi på något sätt faktiskt gör det. Snacka om ödmjukhet och vänskap.

    SvaraRadera
  2. Jag vill instämma i det Tomas beskriver. Även om jag vet att Bosse en gång i tiden har sett mig spela så är jag förmodligen inte den enda fotbollsspelaren han har sett under åren. Ändå hejar han glatt och säger Hej Johan! Det gläder mig oerhört och det imponerar på mig. Hur i hela friden kommer han ihåg alla oss? Ödmjukhet, trygghet och vänskap är för mig förknippade med Bo Johansson.

    SvaraRadera