lördag 16 april 2011

I cyberspaceskugga.

Har p.g.a Telia varit utan bredband och telefon i snart 14 dagar. Klart tungt, men dock har givit tid till annat. Detta har fått mig att fundera lite mer.
En liten cyberdikt:

I skuggan utav livets cyberspace
och t.o.m. förutan dialogtelefon
Jag undrar vad som är mitt face
är verkligheten likt teflon.

När Telia stoppat all aktivitet
och allt har gått helt fel.
Då tillhör jag livets minoritet
utan tele och cybermail.

Fick tid till tanke och min själ.
Nunnedalen gör att jag måt gott
att vandra lugnt med självklart skäl
förminskar bredband till ett skott.

Visst är facebook ofta just
Men varför lämna ut.
Inre sanningar likt en pust
och utan något prut.

Varför lämna ut din djupa undran
till allmän syn och bild.
När fysisk touch ger mer förundran
och så mänskligt väsensskild.

4 kommentarer:

  1. Hej Anders.
    Jag får beklaga över att du hittills varit utan dina tjänster, och hoppas det blir löst väldigt snart. Under tiden tänkte jag inspireras av ditt inlägg och se om jag kan klämma till med något liknande:

    "Det är tråkigt att du hamnat i minoritet
    men samtidigt är jag glad över att du lyckats
    finna annan aktivitet.

    En sådan styrka och tålamod du visat på
    Jag undrar hur många nya idéer under tiden du lyckats få.

    Utan bredband kan vardan kännas tom
    och grå
    Efter regn kommer dock sol och lär bestå

    Jag hoppas dock du oss på Telia kan förlåta
    för vi vill inget annat hellre än lösa denna gåta"

    Jag tackar för min lilla stund i rampljuset och gör som så Anders att när du fått igång dina tjänster, hör av dig till oss antingen via telefon 90200, eller så kan du också maila in till oss via vår hemsida, så ska vi givetvis se över kompensation för den tid du varit utan dina tjänster.

    Med vänliga vårhälsningar

    Peter Muszta
    Telia Kundservice

    SvaraRadera
  2. Stort tack för en härlig kommentar. Självklart hör jag av mig när allt fungerar.
    Soliga ölandshälsningar
    Anders

    SvaraRadera
  3. Trots alla de problem du fått utstå måste jag säga att detta är en unik kundkontakt. Om Telia i Peter Muszta-anda håller den trevliga profilen i sina kundkontakter framöver kan det bara bli framgångsrikt.

    Riktigt roligt att läsa!

    SvaraRadera
  4. Peter återupprättar hela Telias ansikte utåt. Ett föredöme för företaget. Fantastiskt trevligt.

    SvaraRadera