söndag 24 april 2011

Göteborgsgranne

Har diskuterat det viktiga med sociala kontakter.
Ikväll i sol och fantastisk Ölandsvår har jag och min granne Ulf diskuterat 10-åriga maltvänner och för att få vara oss själva en stund,öl. Många intelligenta tankar strök över uteplatsen.
Ulf, en genuin Göteborgare, berättade om båtfärder från Göteborg och vidare upp igenom skärgården mot Fjällbacka, så att jag kände att jag var med.
En gyllene försommarkväll, när den är som bäst.
Inga kvinnor, bara två män, varsin öl och en maltwhisky och djupa samtal.
Tack Ulf!

2 kommentarer:

  1. När? Var? Och var var jag? Jag kanske inte är snygg, trevlig eller social men prata kan jag! :-)

    SvaraRadera
  2. Du hade verkligen förgyllt denna afton med intelligens och sunda åsikter. Hur kunde jag missa detta?
    Kommer aldrig att upprepas.
    Jag ringer och hämtar!!!!

    SvaraRadera