onsdag 29 maj 2013

Fånga stunden i solen eller kön.

Solig eftermiddag, nyklippt övervuxen gräsmatta och nysatta plantor från Thurgården. Livet leker.
Sillbit, nypotatis,gräslök,prinskorv,rädisa,ägg och faktiskt köttbullar. Till detta en riktigt god öl och en fantastisk nubbe. Livet leker, åtminstone idag.
Vad som hände igår kan jag inte påverka och vad som händer imorgon har jag ingen aning om. Det gäller att leva i nuet.
Detta får mig osökt att tänka på Ölandsbron och köer. Jag är oerhört trött på alla klagomål om köer. Vi vill ha en bro som är bra att färdas på, men tydligen får ingen se till att så är fallet. Konstig tankevolt.
Att sitta i en kö i trafiken innebär att den, kan jag inte göra något åt. Finn stunden och hitta lite tankar som handlar om dig. Öppna inga dörrar för att stoppa någon som kör om! Trots att du uppför dig som ett svin, finns det någon eller fler som faktiskt tycker om dig. Tänk mer på dessa. Kanske det är dags att fundera över hur vi lever vårt liv.
Tider att passa, saker att hinna med, framgång i jobb och motion och sist tyvärr, hur hinner jag med familjelivet.
Det finns mycket viktigare saker i livet att få att fungera.
Idag är din dag. Gör något gott av den. Visa sympati för din medmänniska-trafikant och lägg dig ikväll med ett gott samvete. Igår var igår och imorgon vet du inget om. Lev idag och ta det som en gåva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar