torsdag 14 december 2017

Prostatacancerskola i Kalmar.

Mina nya idoler, som slår det mesta.
Efter besked att jag drabbats av prostatacancer, har livet och tankarna kört berg- o dalbana.
Ett besked som lite vände upp o ner på min o Ullas värld.
Efter 39 strålningar som utgår från att jag ska bli botad har jag träffat läkaren en gång och nu väntar jag på nästa besked.
Under tiden har jag fått den stora ynnesten att deltaga i Prostatacancerskolan i Kalmar. En unik och oerhört positiv upplevelse. 
Vi har varit 11 patienter som opererats eller strålats.
Vi har fått träffa Eva-Lotte Davidsson och Roger Nyberg, sjuksköterska och urologterapeut. Vilka underbara människor. Ni får aldrig gå i pension!
Vi har kunnat lyfta alla våra problem o bekymmer utan att vara generade.
Våra hustrur har fått en kväll tillsammans och även med oss. Toppen!
Vi har lyssnat på läkare som förklarat och svarat på alla våra frågor.
Idag hade vi avslutning på skolan och tro det eller ej, men , en härlig klasskamrat spelade Idas sommarvisa på munspel för oss + en kamrat bjöd på Timmernabbengodis.
Detta med kaffe o lussebulle o pepparkaka gjorde vår avslutning!
Stort tack till Er alla och en önskan om en God Jul och Ett Gott Nytt År.
Ps.
Hoppas Barometern bjuder på bilden av mina nya idoler.
                                                                                                                     Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar