fredag 23 oktober 2009

Avslutning


I onsdags avslutade vi trafikkursen med PRO i Färjestaden.
Här ses några av alla intresserade deltagare.
Ett stort gäng av samlad kunskap och erfarenhet av trafik, efter många mil bakom ratten.
Trots detta mycket sugna på nya kunskaper och idèer om hur vi får trafiken säkrare.
Det härliga är att även jag fick nya synvinklar på hur vi uppfattar våra medtrafikanter.
En mycket givande tid ihop. Om åldersgruppen 25-55 år vore lika intresserade och öppna för uppdateringar och ett bejakande av denna samlade erfarenhet, skulle trafiken förmodligen se lite annorlunda ut.
Stressa av och lär av de rutinerade.

3 kommentarer:

  1. Jag antar att det var många kloka tankar om livet i allmänhet och trafiken i synnerhet som kom ut av denna trafikkurs. Med glädje läste jag idag Ölandsbladet och kan, om än ovilligt, erkänna att jag inte hade så många rätt på frågorna som jag tycker att jag borde. Jag avslöjar inte mer än så. Men det var ett mycket trevligt reportage och jag hoppas fler följer efter pensionärernas initiativ att friska upp trafikkunskaperna. Man blir aldrig färdig!!!

    SvaraRadera
  2. Vi hade också lite problem med frågorna får vi erkänna... Riktigt bra helsida i bladet. Bra tidning det där ;)

    SvaraRadera
  3. Jag är riktigt stolt över dig Anders! Bra jobbat!

    SvaraRadera