lördag 17 april 2010

Politisk piska.

Har funderat lite över vulkanutbrottet på Island.
Snacka om konsekvenser för övriga världen.
Inget flyg, in med kreaturen i ladan, munskydd för vissa utsatta, vem betalar hotellrum för oss som inte kommer hem till Sverige och gäller försäkringarna man betalat hela livet, ifall något händer?
Inte f-n gäller försäkringarna. När man behöver dom, gäller dom inte.
Dubbdäcken som driver upp så mycket partiklar är bannlysta. Hur mycket i jämförelse med vulkanutbrottet, driver dom upp?
Långsökt, men ändå, om jag är medlem i ett regeringsparti, får jag då tänka fritt och rösta fritt?
I ett demokratiskt samhälle måste jag väl få rösta efter min övertygelse och inte efter vad partiet tänker.
Om inte, är väl demokratien åsidosatt.
Vad jag förstår, så är detta inte självklart. Vad för då framtiden framåt, om olika åsikter inte stöps och blöts och var och ens åsikt är lika värd.
Risken är att en överskuggande händelse, förtar de friska idèer, som kommer från fotfolket och som är basen för vårt demokratiska samhälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar