måndag 30 januari 2017

39:e och sista strålbehandlingen.

Idag gjorde jag den 39:e och sista strålbehandlingen på Kalmar Lasarett.
En period i mitt liv som gjort att jag fått vidga mitt synfält. Jag är skyhögt ifrån att vara 
ensam om att ha prostatacancer.
Väntrummet på strålbehandlingen har givit nya bekantskaper och andras livsöden. Trots allt ett mycket trivsamt väntrum och en personal som är alldeles underbar. Stort, stort tack till Er systrar och läkare.
När dörrarna svängde upp idag anade jag ett litet leende i mungipan. Tyckte de välkomnade mig till en ljus framtid.
Samtidigt lite vemodigt att skiljas från personal och medpatienter. Vi har dock hunnit komma varandra nära.
Nu väntar lite återhämtning och ett första besked om tre månader.
Håller tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar