fredag 13 januari 2017

Prostatamöte.

Jag har varit på många möten i livet.
Föräldrarmöte, styrelsemöte, föreningsmöte och andra mer eller mindre viktiga möten.
Igår var jag på ett av de mer viktiga mötena i mitt liv.
Bara kärleksmötet med min hustru och våra barn o barnbarn har varit viktigare.
Igår var jag på prostatamöte på Kalmar lasarett tillsammans med några ytterligare drabbade gubbar.
Ett möte som handlade om gubbars vatten o avloppssystem. Oerhört bra möte.
Kunskapen om vårt kroppssystem borde man få i skolan. Viktiga kunskaper.
Nu kunde vi dryfta problemen med biverkningar av strålningen och fick tips hur man kan hantera dessa. Toppen.
Fruarna var också med, vilket ju var toppen.
Från lasarettet medverkade en urologterapeut, en urologsköterska och en fysioterapeut.
Tack Urologen och Onkologen. Bra jobbat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar