tisdag 13 mars 2012

Carpe Diem.

Att fånga dagen.
Finns det något härligare, när man har möjligheten att göra detta. Solen steker från blå himmel, temp. 20-25 goá grader. Det är 13 mars. Fantastiskt!
Som pensionär har jag möjligheten att fånga denna dag och göra den till en liten fest, fast det är tisdag.
Ni är säkert många som tycker: de där pensionärerna dom har det alldeles för bra. Detta är bara en dag av 365 på ett år. Det gäller att fånga den.
Då tar man fram solstolen, en kall öl och tyvärr telefonen. Det brukar alltid vara någon som ringer när man har det som guttast.
Lutar mig bakåt och tittar på min Newcastle Brown Ale. the one and only. När som helst ska jag smaka lugnt o fint.
Newcastle: Kolstad, tråkig kanske, men Newcastle har fostrat: Mark Knopfler, Alan Shearer, Bryan Ferry, Eric Burdon, Sting och Paul Gascoigne.
Det är faktiskt en riktig rock and roll dag.
Fånga den!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Du inspirerade mig farsan - var tvungen att plocka ett av mina favoritklipp ur Dire Straits konserthistoria - från 1988 på Wembley i London. Magiskt och med Eric "Slowhand" Clapton som extra injektion. Kolla min blogg.

    En Newcastle är aldrig fel och speciellt en dag som igår. Den är du så in i h... värd! :-)))

    SvaraRadera